Služby zákazníkom


Zákazník by mal byť pre každého podnikateľa to najdôležitejšie. Prečo? Veľmi jednoduchá otázka, ťažká odpoveď. No nie je nezodpovedateľná…Ako to teda v skutočnosti je?

operátorky

1.       …pretože mu prináša zisk.
Zisk je pre podnik prvoradý. V prvých rokoch podnikania sa to málokedy podarí, aby bolo firma zisková, ale nič nie je stratené, treba sa o to aspoň snažiť. Veď so ziskom na konte sa vám bude oveľa lepšie dýchať a znamená to lepšiu vidinu do budúcnosti.

2.       …pretože je zdrojom jeho obživy.
Keď stratíme tohto zákazníka môžeme stratiť aj ostatných. A už sa z tohto kolotoča nevymotáme. Preto je nesmierne dôležité dbať na to, aby sme si udržala každého možného potenciálneho klienta. Nikdy nevieme, ktorý môže byť ten posledný a nám už neostane na chleba. Netreba sa neustále spoliehať na to, že príde niekto ďalší. Samozrejme, ani nútiť niekoho, aby si niečo od nás kúpil nie je úplne správne.

3.       …pretože nám môže pokaziť dobré meno spoločnosti.
Pre nás, ako pre podnik, je dôležité zachovať si svoje dobré meno. Nielen preto, že to môže ovplyvniť našich potenciálnych zákazníkov, ale aj preto, že celkový vývoj trhu a ekonomiky v našom podniku. Dobré meno spoločnosti sa dokonca aj účtuje v podvojnom účtovníctve.

retaurace

4.       …pretože nás môže odporučiť svojim známym.
Je dokázané, že z reklamy si veľa nezoberieme, iba ak tak podvedome. Oveľa viac si zoberieme z odporúčaní, ktoré nám dajú naši známy a priatelia. Dokonca bol o tom natočený aj jeden film a spravený jeden experiment, ktorý tento vplyv dokonale vystihuje a potvrdzuje. Veď si to predstavte, že sa vám priateľka chváli, že konečne našla ten pravý šampón na jej vlasy. A vy si naozaj všimnete, že ich má nesmierne krásne a hustejšie ako predtým. No nevyskúšali by ste ho aj vy?

nakupování

5.       …pretože sa môže stať naším stálym zákazníkom.
Nie je nič krajšie ako keď sa k vám váš zákazník vráti po svojom prvom nákupe. A potom sa vracia stále a stále. Je to váš verný zákazník a ku konkurencii ho nedostane len taká hocijaká reklama alebo odporúčanie. Už ho máte pevne v sieti. Verte, že vďaka tomuto vám priláka ďalších verných zákazníkov, ktorí budú ochotní chodiť nakupovať s ním. 

Služby zákazníkom
Ohodnoťte příspěvek